כשבונים עסק, אחד הנושאים המרכזיים שחושבים עליו הוא מיתוג העסק והדרך בה הוא יגיע אל קהל היעד שלו. לפני כמה עשרות שנים יצאו מדריכי הטלפון של דפי זהב ויחד איתם עסקים רבים שינו את שם העסק שלהם לשם שמתחיל באות א' כדי להיות ראשונים בקטגוריה שלהם במדריך.
החשיבה המובילה בבחירת הדומיין המתאים לעסק היא מאוד דומה, רק שהיום פחות אנשים משתמשים בדפי זהב ויותר אנשים מחפשים את מה שהם צריכים במנועי חיפוש כמו גוגל. מטרתכם בבחירת שם דומיין שהופך להיות שם העסק שלכם היא למצב את עצמכם כנותני שירות או מידע בתחום מסויים.כשממצבים את העסק לתחום לוקחים בחשבון את מילות המפתח שבהם גולשים משתמשים במהלך החיפוש. חקירת מילות המפתח הללו הינה תורה שלמה. מציאת מילות מפתח רלוונטיות הינה התחום החשוב ביותר היום בבניית עסקים אינטרנטיים ויכולה להוות מפתח או מכשול לקידום העסק שלכם בהמשך הדרך.
בחירת הדומיין
המהלך הראשון לבחירת דומיין הוא בניית רשימת המילים שלהם העסק שלכם יכול להתאים. בשלב הזה שווה לכתוב כמה שיותר מילים ממגוון תחומים. שווה לכם גם להקליד את המילים הללו בגוגל ולראות איזה אתרים יוצאים בתוצאות החיפוש כדי להבין אם האתר שלכם אכן מתאים למילה הזו או לא.במהלך החיפוש בגוגל גם יופיעו לכם בראש העמוד מס' התוצאות שגוגל מציע לכם, תוכלו לראות את המספר המופיע בראש העמוד ממש מתחת למילת החיפוש שהקלדתם. שימו לב על כל מילה שאתם מקלידים כמה תוצאות חיפוש מופיעות בה. אתם מחפשים מילה שיש בה מעל ל200 אלף תוצאות אבל לא יותר מ-3 מיליון.
השלב הבא הוא חיתוך נוסף של המילים כדי להגיע אל המילים שיש להן תחרות, אבל לא רבה מדי, יש התאמה בינן לבין המוצרים והשירותים שאתם מגישים לגולש ואפשר להבין כבר משם הדומיין משהו על מה שאתם מציעים.אחד השלבים החשובים כאן הוא שימוש בכלים מקצועיים שבהם ניתן לנתח כל מילת חיפוש ע"פ כמות החיפושים שלה בכל אזור בעולם, כמות האתרים המתחרים על מיקום בתוצאות החיפוש על המילה הזו, התנהגות אופיינית לגולשים המחפשים את המילה הזו ועוד.
שימוש בהומור ובסלנג יכול להצליח עם עבודת מיתוג קשה, אבל גם יכול לגרום לכך שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש שמילים שאינן רלוונטיות לשירות שאתם מציעים. במקרה הספציפי הזה עדיף להיות ברורים ומדויקים ולהתאים את שם הדומיין לאופי האתר.חיפוש דומיין מתאים
בשלב הזה אתם תכנסו לאחד מהאתרים שבהם אפשר לרכוש דומיין ותתחילו לחפש דומיין פנוי לרכישה. במקרים בהם אתם משקיעים הרבה בעסק שלכם ושם הדומיין בו אתם מעונינים נקנה ע"י מישהו אחר, שווה ליצור איתו קשר ולשאול אם אתם יכולים לקנות את הדומיין ומהו מחירו.
בשלב זה גם תצטרכו להחליט על אופי השוק אליו אתם פונים. יש לכם אפשרויות רבות לקניית סיומות הדומיין כמו: www.domain.net.il, כשלכל אחת מהסיומות יש יתרונות ואף חסרונות. לדוגמא דומיין שמסתיים ב- co.il מתאים אך ורק לשוק הישראלי, ומצד שני דומיין שמסתיים ב.com- פתוח לתחרות רבה יותר.רכישת דומיין
הדבר האחרון שאותו עושים עוד לפני רכישת דומיין היא בדיקת ההיסטוריה שלו. מנוע החיפוש של גוגל מחשיב את ההיסטוריה של כל שם דומיין באשר הוא וגם אם אתם קונים דומיין שנראה לכם חדש לחלוטין שווה לבדוק (ע"י חיפוש) האם אי פעם מישהו השתמש בדומיין הזה ואיזה תוכן כבר הוצג עליו.
רכישת דומיין התאים לעסק שלכם נוגעת בכל תחומי ניהול העסק. הדומיין יהפוך להיות השם שלכם, המיתוג שתעשו יכלול בתוכו את השם הזה והיכולת שלכם להגיע ולעניין גולשים גם חשובה.