קידום אתרים כבר איננו מה שהיה בעבר. כיום ידוע כי מנועי החיפוש, ובעיקר גוגל, מעדיפים לדרג בראש תוצאות החיפוש את האתרים המספקים לגולשים את התוכן המעניין ביותר והרלוונטי ביותר עבורם. מכיוון שמנוע חיפוש איננו בן אדם, הוא צריך להשתמש בנתונים כמותיים כדי להחליט האם אתר אינטרנט כלשהו הוא אכן מעניין ורלוונטי. הרלוונטיות נמדדת בעיקר לפי מילות המפתח הנמצאות בכל עמוד, הכותרות והעושר במילים נוספות הקשורות לתחום. לעומת זאת, מורכב יותר להסיק האם אתר כלשהו באמת מעניין את הגולשים. לשם כך צריך גוגל להתייחס לנתונים כמו זמן השהייה של הגולשים באתר, כמות התוכן שהם מעלים בעצמם לאתר, אחוז הנטישה ועוד.
חדש! איתור פרטי דומיינים בחינם באתר שלכם! לחצו לפרטים
כיום קידום אתרים איננו כולל מילות מפתח וקישורים בלבד, אלא ישנו צורך ממשי לספק לגולשים חוויית גלישה איכותית ואמיתית, כדי שהם ירצו להישאר באתר. זה כולל הקפדה על תוכן איכותי, לתת לגולשים אפשרות לשתף בתכנים משל עצמם (למשל בפורום או בטוקבקים), וכן לתת להם ערך מוסף – כלומר משהו שהם לא ידעו קודם, משהו מעניין שבמיוחד עבורו הם ייכנסו לאתר. כדי לספק צורך זה, יכולים בעלי אתרים לנצל לטובתם את הטכנולוגיה המתקדמת, ולשלב באתר די בקלות מחשבונים שונים.שילוב המחשבונים באתר נעשה בדרך כלל על ידי העתקה של קוד ושילובו בקוד האתר במקום המתאים לכך. ניתן למשל למצוא ברשת מחשבונים בנושאי כלכלה כמו מחשבון המרת מטבעות, מחשבונים הקשורים להריון ולידה כמו מחשבון ביוץ, מחשבון הריון או מחשבון לתזמון צירים, מחשבונים בנושאים בריאות שונים כמו מחשבון BMI, מחשבון קלוריות, מחשבון התקף לב ועוד.
למחשבונים המיועדים לשילוב באתרים יש יתרונות רבים, הבאים לידי ביטוי בעיקר בקידום ושיווק האתר. בין היתרונות העיקריים:- אנשים אוהבים מחשבונים – כאמור, אנשים מחפשים באינטרנט חוויית גלישה כמה שיותר איכותית. שימוש במחשבון מספק הנאה ועניין לגולש, הוא יוצר ציפייה כלשהי ודרך אינטראקטיבית לדלות מידע מן האתר (בניגוד לדליית מידע באמצעות קריאת מאמרים למשל, הנחשבת לפחות מושכת).
- מגדילים את זמן השהייה באתר – מכיוון שהגולש נהנה יותר מהשימוש באתר, הוא עשוי להישאר בו זמן רב יותר. אם הגולש גילה למשל מחשבון המרת מטבעות באתר, ייתכן שהוא ישאיר את האתר פתוח לזמן ממושך ויחזור אליו שוב ושוב במהלך יום העבודה שלו. זמני השהייה באתר נמדדים על ידי מנוע החיפוש של גוגל, ותורמים לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש.
- מטרגטים ביטויי זנב ארוך – ישנם גולשים רבים אשר מקלידים במנוע החיפוש שאילתות המכילות ביטויי זנב ארוך (אלו ביטויי חיפוש שאינם המבוקשים ביותר, והם בדרך כלל ספציפיים יותר מאשר מילות המפתח העיקריות). לדוגמה, יש גולשים המחפשים דווקא ביטוי כמו "מחשבון שריפת קלוריות" או "מחשבון המרת דולרים לשקלים". הגולשים המחפשים ביטויים אלה, יגיעו ככל הנראה לאתרים שבהם ישנם מחשבונים כאלה, וישנו סיכוי טוב שהם יישארו בהם כדי להמשיך ולקרוא.
- גורמים לגולשים לשוב אל האתר בכדי להשתמש במחשבון – לאחר שהגולש התנסה בשימוש במחשבון באתר כלשהו, סביר שהוא יחזור שוב אל אותו אתר (בעיקר אם חוויית הגלישה בו הייתה נוחה וללא הפרעות). כך תעלה כמות הכניסות לאתר, ואלו יהיו כניסות איכותיות – של גולשים שכבר מכירים את האתר ועשויים להישאר בו זמן רב.
- יוצרים תדמית טכנולוגית וחדשנית – אתר שמשולבים בתוכו מחשבונים, נראה עשיר יותר ועושה רושם חדשני ומעודכן יותר מבחינה טכנולוגית, בהשוואה לאתר המכיל מאמרים בלבד. התדמית שיוצר האתר חלה לא רק על האתר עצמו, כי אם גם על החברה או העסק העומד מאחוריו.