כאשר אנו בוחרים דומיין לאתר אנחנו לוקחים בחשבון את שם העסק ואת הנושאים העיקריים בהם הוא עוסק , ולפיכך מנועי החיפוש מעניקים לדומיין חשיבות רבה, גם אם פחותה מאשר בעבר. גוגל ומנועי חיפוש אחרים בודקים את הדומיין מכמה זוויות שונות אשר יתוארו להלן.
גיל הדומיין
גיל הדומיין (או הוותק שלו) מציינים את התאריך בו הדומיין נרשם לראשונה. חשוב לשים לב שלא מדובר בגיל של האתר עצמו שיכול להיות שונה , במיוחד במקרים בהם אנשים רושמים דומיין ועושים בו שימוש רק לאחר מספר שנים או במקרים בהם הם קונים דומיין מאדם אחר שהחזיק בו במשך זמן מה מבלי שיפנה לאתר מסוים.בעיקרון, ככל שהדומיין ותיק יותר , כך טוב יותר ומנועי החיפוש נותנים לו יותר קרדיט בשל גילו. עם זאת, יש לשים לב גם לתאריך התוקף שלו ויש כאלו שטוענים שדומיין שנרשם לשנתיים מראש או לתקופות זמן ארוכות יותר, עדיף על דומיין הנרשם לשנה בלבד.
גיל הדומיין חשוב גם במקרים בהם היה קיים עליו אתר בעבר. הסיבה לכך היא שיכול להיות שמישהו כבר קישר לאתר הזה ואז גם לדומיין עצמו יהיה סוג של מוניטין למרות שהאתר התחלף. במידה והאתר הקודם קיבל גם מדד PageRank לעמוד הראשי שלו (מדד המתאר את האיכות הכללית של כל עמוד), העמוד הראשי של האתר החדש יוכל ליהנות מכך ויהיה אטרקטיבי יותר בעת החלפות קישורים שלעיתים עדיין מתבססות עליו כאינדיקאטור.מילות מפתח בדומיין
ברכישת דומיין יש לשים לב למילות מפתח. מילות מפתח בדומיין הוא אמנם נושא שנוי במחלוקת, אך במקרים רבים, עדיין יש גם להן חשיבות לא מועטה. במקרים מסוימים, רואים אתר שמתברג על ביטוי מורכב יחסית (זנב ארוך) בגלל שחלק מהביטוי או כולו נמצא בשם הדומיין שלו, אפילו אם ביטוי זה אינו נמצא בתוכן האתר עצמו (כלומר, בטקסט).
בשנים האחרונות הערך של המצאות מילת המפתח בדומיין ירדה ויש האומרים שיש לה אף ערך שלילי – מאחר ודבר זה עלול להעיד על נסיון למניפולציה או קידום ספאמי.סיומת הדומיין
לסיומת הדומיין יש חשיבות משנית, אך עדיין יש לדעת כי לא כל הסיומות שוות. באופן כללי, ככל שסיומת דומיין היא זולה יותר (למשל, info), כך מנועי החיפוש מתייחסים אליה יותר בחשדנות. הסיבה היא שדומיינים זולים אפשר לקנות בכמויות גדולות ולהקים עליהם עשרות אתרים שרובם לא מאוד איכותיים. על מנת להגן על איכות התוצאות הכללית, מנועי החיפוש ובראשם גוגל, מורידים את הדירוג של כלל האתרים היושבים תחת הסיומת הזו. אם האתר שלכם נפגע למרות שהוא איכותי, לעיתים הדבר היחידי שניתן לעשות זה להעביר את האתר לדומיין אחר. כדאי להימנע מרכישה של דומיינים כאלו מראש, או להשתמש בהם רק למסחר.
נקודה חשובה נוספת היא סיומות דומיינים בינלאומיים ומקומיים. ישנן סיומות דומיינים אשר גוגל לא מייחסת למדינה מסויימת – כמו com, net וסיומות המיועדות לזהות אתר הממוקד למדינה כמו co.il.רצוי מאוד להתאים את סיומת הדומיין לקהל היעד – לא כדאי להשתמש בדומיין ישראלי לקהל יעד בחו"ל.
מכירת או קניית דומיין למען קידום אתרים
לעיתים ניתקל במצב בו מוכרים לנו דומיין או אפילו אתר שלם בעיקר לשם מטרת קידום אתרים , או שאנחנו נציע דומיין מקודם למכירה. כפי שהוסבר קודם, במקרים כאלו יש להפיק או לדרוש דו"ח הכולל את הפרטים הבאים:
- רשימת קישורים נכנסים אשר מפנים לעמוד הראשי ולעמודים פנימיים (קישור שיפנה לעמוד פנימי יהיה רלוונטי רק אם נשאיר את האתר כפי שהוא).
- הוכחות לוותק הדומיין (באמצעות פקודת Whois פשוטה) וחיפוש בארכיון האינטרנט
- בדיקת המראה כי ה – PR שלו אינו מזויף והדומיין אינו נמצא בעונש (מופיע בתוצאות החיפוש)
- יש לזכור שאין משמעות לוותק כאשר לא היה על הדומיין אתר פעיל
- זכרו כי גוגל עלולים "לאפס" את הוותק כאשר מתחלפים בעלים וכאשר האתר משנה תחום.
כאן תוכלו לקרוא עוד על רכישת דומיין ותיק בחו"ל.