שם הדומיין של האתר שלנו הוא לעיתים הדבר הראשון אותו הגולש רואה כחלק מהייצוג של החברה או המותג שלנו ברשת, ולכן תפקידו ביצירת רושם ראשוני הוא חשוב במיוחד.
מותגים רבים עם שמות ארוכים מנצלים את העובדה שאין מגבלה על אורך הדומיין, ורוכשים דומיינים ארוכים מאוד. למרבה הפלא, לעיתים הדבר נמצא בעוכריהן מכיוון שהגולש מתקשה לקרוא את הכתובת או לזכור אותה, ולא כל הגולשים יודעים או משתמשים בהשלמה האוטומטית של הדפדפן או אפילו טורחים לחפש את שם המותג בגוגל. (מעבר לכך, יש מקרים קיצונים בהם האתר הרשמי לא מופיע ראשון בתוצאות, אך זהו כבר דיון למאמר אחר…).טעות נפוצה אחרת היא איות של שם בעברית בכתיב אנגלי מסובך שאפשר לכתוב בכמה צורות (במיוחד שמות יישובים ומילים שכוללות אותיות ניקוד , Vowels ). לפעמים עדיף להשתמש רק בראשי תיבות או קיצורים שונים כדי שהדומיין יישאר קצר וקליט. ניתן גם להשתמש בראשי תיבות שהמקור שלהן הוא תרגום לאנגלית של שם המותג. לדוגמה, חברה בשם "פתרונות תוכנה לעסק" יכולה לרכוש את הדומיין bss.co.il, ראשי תיבות של Business Software Solutions. במידה והחברה הייתה רוכשת את הדומיין pitronut-tochna.co.il, הגולשים היו מתקשים לשנן שם ארוך כל כך ואולי אף לא היו זוכרים שיש באמצע מקף…
מיתוג אדם פרטי כמותג בפני עצמו
במקרים אחרים, אדם מעוניין להשתמש בשמו למיתוג. בעוד מרבית השמות הפרטיים הישראלים קלים למדי לכתיבה באנגלית, אין הדבר כך עם שמות משפחה. מסיבה זו, מקובל להשתמש בשם פרטי ואחריו תיאור העיסוק של אותו אדם. למשל, בחור בשם דני שעוסק בעיצוב אתרים, יוכל לרכוש לעצמו את הדומיין daniwebdesign.co.il או daniwebdesigner.com. אם הוא פונה גם לשוק הבינלאומי, יש לשקול שימוש בכתובת עם סיומת בינלאומית כדוגמת com או אפילו לבנות שני אתרים שונים, אחד בעברית ואחד באנגלית.שילוב של סלוגן או מוצר חדש בדומיין
לעיתים שמה של חברה אינו מספיק "סקסי" ואפילו משדר תחושה ארכאית משהו. במקרים כאלו היא עלולה לבחור שם דומיין שונה משמה שלה, שם שמשדר משהו צעיר ונועז יותר. חברות גדולות במיוחד אף נוטות לקנות דומיינים שונים כל פעם שהן רוצות לקדם מבצע חדש או מותג משני חדש. למשל, בארצנו ישנם בנקים רבים היוצאים במבצעים ומועדוני לקוחות חדשים אותם הם מפרסמים באמצעות אתרים ייעודיים. ("המפתח", "דן חסכן" וכו'). שיטה אהודה נוספת היא הסתרת המותג בתוך האתר ושימוש בדומיין בעל שם מסתורי כביכול ("הקפסולה הירוקה"). לעיתים משתמשים באלמנטים המזוהים עם החברה כמו צבע או סלב מסוים, אך החשיפה עצמה נעשית רק בעת הכניסה לאתר וכשנופל לגולש האסימון, הוא כבר נחשף לפרסומת במלוא עוצמתה.
טיפים נוספים לבחירת שם דומיין קליט
- שימוש בספרות או קיצורים מקובלים ברשת (2go,4you).
- שימוש בסיומת ייעודית הקשורה לאופי החברה או המותג (.tv לתוכנית טלוויזיה חדשה)
- שימוש במילה שמטרתה הנעה לפעולה (getit,tryit) וכו'.